Teraz jest Cz 28.03.2024, 19:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 528 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 21:44 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
P Śl napisał(a):
Tylko, ze nie wiem, ktoremu kierowcy bedzie sie chcialo ?. Kierowca ma jezdzic, a nie sprawdzac i sprzedawac biletow ( z akcentem na to pierwsze). Chyba sobie nie zdajesz sprawy jakie to jest meczace takie sprawdzanie przystanek w przystanek. Zreszta po takiej robocie to ja sie nie bede dziwil jak kierowca bedzie agresywnie nastawiony do wszystkich, przede wszystkim do pasazera.

Kierowca ma wykonywać swoje obowiązki i jeśli sprawdzanie biletów będzie do nich należało, to powinien je wykonywać tak samo, jak kierowanie autobusem. Tłumaczenie, ze mu się nie chce jest absurdalne. Poza tym nie będziemy pierwszym ośrodkiem, w którym takie rozwiązanie jest praktykowane. Ale to właśnie u nas będą szczególnie umęczeni.
Nie mam złudzeń, że ten pomysł wypali (przez ludzi), ale wart jest spróbowania. Może chociaż część kierowców podejdzie do swoich obowiązków rzetelnie, może chociaż część gapowiczów wymięknie i kupi bilety.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 21:52 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Mam nadzieje, ze nie jestes ani nie bedziesz nigdy niczyim szefem. Masz bardzo "klapkowate" myslenie, widzisz sprawe jednotorowo, a nie widzisz pobocznych aspektow sprawy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:01 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Tylko że jakby "nie tędy droga". To wsiadanie przodem jest fajne, ale dalece niekoniecznie musi przekładać się na wzrost wpływów taryfowych. Kierowca nie będzie przecież każdemu patrzeć dokładnie na bilet - i we wspominanych jako przykład Niemczech - też rygorystycznie nie patrzy. Po prostu pasażerowie mają ten ważny bilet, bo jeżdżenie na gapę nie jest sportem narodowym.
"My udajemy, że walczymy z gapowiczami, więc dokładamy wam do wozokm żeby pod stołem podnieść stawki, a wy udawajcie, że kierowcy będą kontrolować bilety. I jakoś tak będziemy wzajemnie się wszyscy oszukiwać, że jest fajnie i jest sukces".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:07 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Więc nie róbmy nic, skoro i tak nie warto.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:09 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
P Śl napisał(a):
Mam nadzieje, ze nie jestes ani nie bedziesz nigdy niczyim szefem. Masz bardzo "klapkowate" myslenie, widzisz sprawe jednotorowo, a nie widzisz pobocznych aspektow sprawy.

Tym aspektem obocznym jest podejście pracownika "ja mam to w dupie". Masz rację, taki człowiek miałby u mnie ciężko.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:13 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Tylko, ze to nie chodzi o kwestie mam to w dupie. Bynajmniej nie w tym rzecz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:14 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Ravel napisał(a):
to powinien je wykonywać tak samo, jak kierowanie autobusem.
I tak samo, jak potrafią się przez całe miasto wlec 30 km/h, po czym awanturować o zbyt napięte czasy przejazdu, tak też będą sprawdzać te bilety :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:17 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
P Śl napisał(a):
Tylko, ze to nie chodzi o kwestie mam to w dupie. Bynajmniej nie w tym rzecz.

Przeczytaj co sam napisałeś: „tylko nie wiem któremu kierowcy się będzie chciało”. Wybacz, jeśli szef/pracodawca ma się kierować tym, co się chce, a czego się nie chce pracownikom, to ja takiej firmie nie wróże świetlanej przyszłości.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:23 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Ravel napisał(a):
P Śl napisał(a):
Tylko, ze to nie chodzi o kwestie mam to w dupie. Bynajmniej nie w tym rzecz.

Przeczytaj co sam napisałeś: „tylko nie wiem któremu kierowcy się będzie chciało”. Wybacz, jeśli szef/pracodawca ma się kierować tym, co się chce, a czego się nie chce pracownikom, to ja takiej firmie nie wróże świetlanej przyszłości.

Slusznie zauwazyles, ale zle zrozumiales. To po prostu bedzie za meczace moze jakbys sprawdzil to na sobie to bys zmienil zdanie. Kierowca po ilus godzinach to malo bedzie trybil, co tu dopiero mowic o prowadzeniu autobusu. Nie mowie o olewactwie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:23 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Krzysiek, przecież nikt nie ma złudzeń, że takie rozwiązanie wyeliminuje jazdę bez biletów w stu procentach. Nikt nie oczekuje też, że kierowca weźmie każdy bilet do ręki i będzie go sprawdzać pod lupą. Jeśli nawet będzie zerkać tylko, to już w pewien sposób „wytresuje” społeczeństwo. Nie wyeliminuje się takich, którzy bilety będą prać, nie wyeliminuje się takich, którzy zaoferują kierowcy, ze pokażą mu „cha” a nie bilet (i nie oczekuje tutaj od kierowców kozaczenia dla idei), ale część gównażerii, menelstwa i drobnego cwaniactwa już będzie mieć większe opory przed szwarcfaren.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:29 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Ravel napisał(a):
Więc nie róbmy nic, skoro i tak nie warto.
Ależ "róbmy", tylko róbmy z głową. Zaczynając od radykalnego przeglądu sieci, a nie dodatkowego gmatwania jej kuriozalnymi zasadami. Wyobraź sobie jaki będzie burdel, jak na takim przykładowym 160 jeździ B i C. To co - do tego przodem, a do tamtego tyłem?
Dużo większy pożytek byłby z wycięcia dziesiątek absurdalnych kursów i zatrudnienia w zamian za to kilkunastu kontrolerów z prawdziwego zdarzenia. Poszedłbym nawet dalej - skoro można zapłacić Policji za pilnowanie buspasa (u nas na szczęście nie ma tych problemów, bo nie ma buspasów), to można przecież też zapłacić za wspólne patrole sznupków z kontrolerami. I parę miesięcy takich zdecydowanych działań ponad wszelką wątpliwość przypomniałoby większości gapowiczów, o co chodzi w tej całej zabawie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:29 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
P Śl napisał(a):
Slusznie zauwazyles, ale zle zrozumiales. To po prostu bedzie za meczace moze jakbys sprawdzil to na sobie to bys zmienil zdanie. Kierowca po ilus godzinach to malo bedzie trybil, co tu dopiero mowic o prowadzeniu autobusu. Nie mowie o olewactwie.

„Chcesz doczekać starczej renty, przychodź z pracy wypoczęty”. Zerkanie na bilet to nie jest machanie widłami. Niemcy faktycznie są nadludźmi, że tam (i nie tylko) kierowca może te bilety sprawdzać, a u nas to go wykończy? Ten program funkcjonuje też u nas i w zeszłym roku jak jechałem do centrum autobusem, kierowca w 926 powiedział ze nie ruszy z przystanku dopóty, dopóki dwóch łebków z końca autobusu (którzy wsiedli ostatnimi drzwiami) nie podejdzie i nie pokaże mu ważnych biletów. Są ludzie i ludzie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:38 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
butthead napisał(a):
Ravel napisał(a):
Więc nie róbmy nic, skoro i tak nie warto.
Ależ "róbmy", tylko róbmy z głową. Zaczynając od radykalnego przeglądu sieci, a nie dodatkowego gmatwania jej kuriozalnymi zasadami. Wyobraź sobie jaki będzie burdel, jak na takim przykładowym 160 jeździ B i C. To co - do tego przodem, a do tamtego tyłem?

Jeśli pasażerowie zostaną nauczeni, że do autobusu wsiada się pierwszymi drzwiami, to będą się tego trzymać nawet przy trójczłonowych. Na wspomnianym 160 średnia wymiana pasażerów na przystanku to będzie chyba jakaś cyfra po przecinku. Może i jestem ograniczony, ale naprawdę ciężko mi zrozumieć dlaczego tutaj musi się nie dać – mówiąc językiem polskopodobnym – wprowadzić tego rozwiązania.

Cytuj:
Dużo większy pożytek byłby z wycięcia dziesiątek absurdalnych kursów i zatrudnienia w zamian za to kilkunastu kontrolerów z prawdziwego zdarzenia. Poszedłbym nawet dalej - skoro można zapłacić Policji za pilnowanie buspasa (u nas na szczęście nie ma tych problemów, bo nie ma buspasów), to można przecież też zapłacić za wspólne patrole sznupków z kontrolerami. I parę miesięcy takich zdecydowanych działań ponad wszelką wątpliwość przypomniałoby większości gapowiczów, o co chodzi w tej całej zabawie.

To rozwiązanie nie przekreśla możliwości wprowadzenia innych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:49 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Porownania to troche za slaby argument, jakbys sprobowal w praniu to moze bys zmienil zdanie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:50 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Ravel napisał(a):
(...) dlaczego tutaj musi się nie dać – mówiąc językiem polskopodobnym – wprowadzić tego rozwiązania.
Jaki ma sens udawać że robimy "pierwsze drzwi" w przepełnionym po dach autobusie? No i jeszcze jeden "detal" - oczywiście rozumiem, że PKM-y wypierniczają ze wszystkich nowozakupionych jelczy pancerne kabiny? W przeciwnym razie jestem pierwszy który ten program olewa, przeciskanie się przez połówkę drzwi mnie zbytnio nie bawi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 22:53 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Mi sie podobalo jak na 185 wczoraj w Kamieniu jakis upierdliwy dziadek (tak na moje oko) pod kosciolem otworzyl tylko 1. drzwi a ludzi ni h... nie ruszylo, stali do bolu az otworzy te drugie :D.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 25.09.2008, 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20
Posty: 1199
Lokalizacja:
Tarnowskie Góry.
A jak myślicie,czy znów przyjął by się pomysł z konduktorami/kontrolerami w autobusach?Gdy funkcjonował program pilotażowy w PKM BTM,to KZK miał dość duże zyski(PKM zresztą też).W autobusach było też bezpieczniej.

_________________
5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 26.09.2008, 6:52 

Dołączył(a): Cz 15.02.2007, 17:42
Posty: 851
Lokalizacja:
Zabrze
butthead napisał(a):
Przede wszystkim "aglomeracyjne" to powinny być tramwaje i kolej miejska. Jeśli kiedykolwiek dojdzie się do tego etapu, to potoki w autobusach same pozwolą na wprowadzanie "Einstieg vorn".

Wg mnie w tramwaju tak samo wsiadanie pierwszymi drzwiami było by uciążliwe (chyba gorzej bo co z drugim wagonem) jak w autobusie-jeśli to miałeś na myśli.
Poza tym dlaczego na zachodzie w większości zrezygnowano z tramwajów a jak coś powstaje to w tzw rynnach? Bo jest to bardzo zawodna forma komunikacji-jedna np. kolizja, awaria i wszystko w danej relacji stoi. Tramwaj ma sens gdy jest na całkowicie wydzielonym pasie, odizolowanym od ruchu puszek (skrzyżowania bezkolizyjne itp.), przy założeniu że istnieje wystarczająco duża liczba przejazdów z toru na tor. Pytanie jakie są koszty budowy czegoś takiego (ogromne), kto to sfinansuje a w wielu przypadkach skąd weźmiesz "plac" na takie coś?
Cytuj:
Ależ "róbmy", tylko róbmy z głową. Zaczynając od radykalnego przeglądu sieci, a nie dodatkowego gmatwania jej kuriozalnymi zasadami. Wyobraź sobie jaki będzie burdel, jak na takim przykładowym 160 jeździ B i C. To co - do tego przodem, a do tamtego tyłem?
Dużo większy pożytek byłby z wycięcia dziesiątek absurdalnych kursów i zatrudnienia w zamian za to kilkunastu kontrolerów z prawdziwego zdarzenia. Poszedłbym nawet dalej - skoro można zapłacić Policji za pilnowanie buspasa (u nas na szczęście nie ma tych problemów, bo nie ma buspasów), to można przecież też zapłacić za wspólne patrole sznupków z kontrolerami. I parę miesięcy takich zdecydowanych działań ponad wszelką wątpliwość przypomniałoby większości gapowiczów, o co chodzi w tej całej zabawie.

Całkowita zgoda. Taka współpraca nie tylko w przypadku kontroli biletów ale i kontroli stanów technicznych, czasów pracy szoferów by się przydała. Jak się jest organizatorem KM to nie tylko się zajmuje przetargami.


Ostatnio edytowano Pt 26.09.2008, 7:00 przez czak, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 26.09.2008, 6:56 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
czak napisał(a):
Poza tym dlaczego na zachodzie w większości zrezygnowano z tramwajów a jak coś powstaje to w tzw rynnach?


wymieniamy zachodnie miasta, żeby zobaczyć czy faktycznie "w większości"?

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Kolejna edycja programu "wsiadanie pierwszymi drzwi
Napisane: Pt 26.09.2008, 6:57 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
reksio napisał(a):
Ale jak to jest rozwiązane w tramwajach? O ile w autobusach przednie drzwi są na wysokości kierowcy, to w naszych tramwajach (stopiątkach i karlikach) są one za kabiną wiec jakby to miało wyglądać? Fotel obrotowy? :-P


Niee, po prostu motorniczy się odwraca :-P Konstrukcja kabiny KTM-5 przypomina kabinę stodwójki, tylko drzwi wejściowe są normalnej szerokości.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 528 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności