Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.10.2008, 20:34 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
Nie. Relacja do Dąbrówki powstała, gdy linię 8 kursującą na odcinku Piekary Śl. - Brzeziny przedłużono tamże, właśnie 4.12.1958 roku.
Linia 36 to krótki epizod tuż przed zamknięciem odcinka od Pogody do Szarleja w okolicach 1980-1981 roku, a już po skierowaniu 8-ki do placu Sikorskiego (1.09.1980).
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.10.2008, 20:46 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
N napisał(a): Nie. Relacja do Dąbrówki powstała, gdy linię 8 kursującą na odcinku Piekary Śl. - Brzeziny przedłużono tamże, właśnie 4.12.1958 roku. Linia 36 to krótki epizod tuż przed zamknięciem odcinka od Pogody do Szarleja w okolicach 1980-1981 roku, a już po skierowaniu 8-ki do placu Sikorskiego (1.09.1980).
Sorki dla mnie to nowość. Cały czas mówi się o relacji pierwotnej czyli
Piekary Kościół - Pogoda, kiedy tą relacje przedłużono do Brzezin?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.10.2008, 20:48 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
1.01.1957.
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.10.2008, 22:05 |
|
Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10 Posty: 913 Lokalizacja: Zabrze Helenka
|
Serd napisał(a): No ale o co chodzi? Przecież 4-ka w relacji Gliwice-Chorzów jest od dawna zlikwidowana i zastąpiona obecną 4-ką do Zabrza. Pasuje więc do tematu. Poza tym temat brzmi: "Dawne LINIE tramwajowe" Więc, że tak zapytam, Kiego Wacka?
Jak już tak stawiasz sprawę, to coś mi się obija po pamięci, że w zamierzchłych czasach linia 1 kursowała z Gliwic do samych Katowic ( nie było "11"-tki )
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 13:54 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
N napisał(a): Linia 36 to krótki epizod tuż przed zamknięciem odcinka od Pogody do Szarleja w okolicach 1980-1981 roku, a już po skierowaniu 8-ki do placu Sikorskiego (1.09.1980).
36 już tylko do Szarleja z Pogody jechał ? To kiedy zlikwidowano odcinek pod Bazylikę?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 16:45 |
|
Wartburg 353 |
|
Dołączył(a): So 20.05.2006, 11:58 Posty: 393 Lokalizacja: Świętochłowice
|
N napisał(a): Nie. Relacja do Dąbrówki powstała, gdy linię 8 kursującą na odcinku Piekary Śl. - Brzeziny przedłużono tamże, właśnie 4.12.1958 roku. Linia 36 to krótki epizod tuż przed zamknięciem odcinka od Pogody do Szarleja w okolicach 1980-1981 roku, a już po skierowaniu 8-ki do placu Sikorskiego (1.09.1980). Do 1982 roku włącznie - Bytom Pogoda ul. Siemianowicka) - Szarlej Kop. Waryński. A w 1985 roku można było jeszcze zobaczyć tory i opuszczone tabliczki przystankowe. Sieć zdjęta...
_________________ 31 Bytom Rynek – Rokitnica – Wieszowa/Osiedle Helenka
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 16:50 |
|
Wartburg 353 |
|
Dołączył(a): So 20.05.2006, 11:58 Posty: 393 Lokalizacja: Świętochłowice
|
lgor napisał(a): N napisał(a): Linia 36 to krótki epizod tuż przed zamknięciem odcinka od Pogody do Szarleja w okolicach 1980-1981 roku, a już po skierowaniu 8-ki do placu Sikorskiego (1.09.1980). 36 już tylko do Szarleja z Pogody jechał ? To kiedy zlikwidowano odcinek pod Bazylikę? 26.04.1979 roku ostatnie kursy linii 8 pod bazylikę. Od 27.04.1979 - 31.08.1980 linia 8 tylko do Szarlej Kop. Waryński. Następnie linia 36 na trasie Szarlej Kop. Waryński - Bytom Pogoda (ul. Siemianowicka) 1.09.1980 - 1982. A 8 od 1.09.1980 na trasie DW - Sikorak.
_________________ 31 Bytom Rynek – Rokitnica – Wieszowa/Osiedle Helenka
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 17:30 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
jak widzę z roku na rok wbijane były kolejne gwoździe do trumny pierwotnej linii 8. Linia 36 relacji Szarlej Kop. Waryński - Bytom Pogoda to jeszcze gorsze nieporozumienie. Do kogo skierowana ta oferta :(
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 18:07 |
|
Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54 Posty: 888
|
N napisał(a): lgor napisał(a): Ja się zastanawiam odnośnie numeracji lini 8 Piekary Kościół - Pogoda następnie beż żadnych zmian 36 Piekary Kościół - Pogoda ? 38 Bytom - DW następnie 8 Bytom - DW ? Brakuje mi po prostu relacji Bytom - DW z uwzględnieniem zmieniającej się numeracji Jakie 38 do Dąbrówki? Do Dąbrówki jeździła od samego początku (Barbórka '58) linia 8.
No na stronie Wilqa były kiedyś (a może są i dalej) stare rozkłady tramwajowe - bodajże z 1958 roku, a może i starsze. I tam Było napisane iż 8 jeździło z Piekar do Pogody, a 35 z zajezdni na Piekarskiej przez Rynek jechało do Brzezin Śląskich. Więc może o 35 chodziło Igorowi a nie o 38.
Choć na różnych mapach sam wielokrotnie widziałem, że w pewnym okresie 8 jechała z Bazyliki do Siemianowickiej na Pogodzie, 35 z Piekarskiej do Kościoła (jak dzisiejsze 38). A od Siemianowickiej do Dąbrówki/Brzezin nic! Ale to mógł być ówczesny błąd na mapie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 19:02 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
myszka napisał(a): Choć na różnych mapach sam wielokrotnie widziałem, że w pewnym okresie 8 jechała z Bazyliki do Siemianowickiej na Pogodzie, 35 z Piekarskiej do Kościoła (jak dzisiejsze 38). A od Siemianowickiej do Dąbrówki/Brzezin nic! Ale to mógł być ówczesny błąd na mapie.
Ewidentny błąd.
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 20:00 |
|
IkarusFan4417 |
|
Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20 Posty: 1199 Lokalizacja: Tarnowskie Góry.
|
Wie ktoś ile kilometrów miały linie tramwajowe w GOP-ie w czasach swej świętości?
_________________ 5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 20:57 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
A mi nasuwa się pytanie czy w planach "pierwotna" 8 miała kiedyś jeździć na "sikorak" ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 21:23 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
Wydaje mi się, że nie. Wszak od momentu przedłużenia do Dąbrówki (choć i wcześniej, jadąc do Brzezin) łączyła dwie części Piekar biegnąc przez Pogodę, czyli węzeł przesiadkowy na tramwaj w kierunku centrum Bytomia, Chorzowa i Katowic, a także przebiegając w pobliżu dwóch części ZGH "Orzeł Biały" ("Waryński" i "Marchlewski") oraz KWK "Julian", czyli zakładów pracy generujących z tych kierunków niemałe potoki pasażerskie.
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 21:49 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
N napisał(a): biegnąc przez Pogodę, czyli węzeł przesiadkowy na tramwaj w kierunku centrum Bytomia, Chorzowa i Katowic
Ciekawe jak z koordynacją czy biletami było :D Wydaje mi się ze te całe systemy przesiadkowe pewnie wtedy tylko zniechęcały do podróży.
Nic dziwnego ze pierwotną 8 zlikwidowano jak ona tylko po kopalniach jeździła. Nie skierowano jej oferty do innej grupy ludzi.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 22:04 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
N napisał(a): Wydaje mi się, że nie. Wszak od momentu przedłużenia do Dąbrówki (choć i wcześniej, jadąc do Brzezin) łączyła dwie części Piekar biegnąc przez Pogodę, czyli węzeł przesiadkowy na tramwaj w kierunku centrum Bytomia, Chorzowa i Katowic, a także przebiegając w pobliżu dwóch części ZGH "Orzeł Biały" ("Waryński" i "Marchlewski") oraz KWK "Julian", czyli zakładów pracy generujących z tych kierunków niemałe potoki pasażerskie.
No tylko, że łączyła te części w takim czasie, że aż szkoda była nie dorwać się do 5 ;). Zresztą główną przyczyną zawieszenia tej trasy było to, ze linia dojeżdżała tylko do Bazyliki, a to dla rozwijających się Piekar w pewnym momencie było dużo za mało- można w zasadzie powiedzieć, ze te zakłady tworząc zapotrzebowanie na siłę roboczą po części ta linię pogrzebały.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 23:33 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
N napisał(a): myszka napisał: Choć na różnych mapach sam wielokrotnie widziałem, że w pewnym okresie 8 jechała z Bazyliki do Siemianowickiej na Pogodzie, 35 z Piekarskiej do Kościoła (jak dzisiejsze 38). A od Siemianowickiej do Dąbrówki/Brzezin nic! Ale to mógł być ówczesny błąd na mapie.
Ewidentny błąd.
Taki błąd był na planie Bytomia z 1957r, ale chyba także na niektórych późniejszych wydaniach. Na jakimś z kolei linia 35 jest tak narysowana jakoby torowisko nie biegło ulicą Piekarską, lecz obok niej. Cytuj: Wszak od momentu przedłużenia do Dąbrówki (choć i wcześniej, jadąc do Brzezin) łączyła dwie części Piekar
Nie dokładnie, bowiem 8-ka kursowała na trasie Piekary Śl - Brzeziny Śl od 1957r, a wówczas Brzeziny nie były częścią Piekar, lecz samodzielnym miastem. Taki przebieg tych linii był chyba wynikiem likwidacji ruchu przez bytomski rynek ( mimo, że jeszcze przez pewien czas przejeżdżały tam jakieś tramwaje przy zjazdach i/lub wyjazdach ).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.10.2008, 23:38 |
|
Penny |
|
Dołączył(a): Śr 19.07.2006, 19:56 Posty: 400 Lokalizacja: Chorzów
|
lgor napisał(a): Nic dziwnego ze pierwotną 8 zlikwidowano jak ona tylko po kopalniach jeździła. Nie skierowano jej oferty do innej grupy ludzi. A co lub kogo masz konkretnie na myśli? Pamiętaj, że wtedy (jak i z resztą kilkanaście lat temu) były zupełnie inne czasy. Było dziesięciokrotnie mniej samochodów, nie było centrum handlowych, było więcej hut i kopalń - więc zdecydowanie mniejszym kłopotem było dopasowanie oferty. Komunikacja miejska była właściwie "monopolistą" przy tak małej ilości samochodów.
Dzisiaj mieć samochód nie jest większym problemem, a dla przeciętnego Polaka to komfort mentalny, gdyż całe lata wstecz był tu jeden wielki bidul, szaro-buro i puste sklepy, więc możliwość nie korzystania z KM to pewnego rodzaju prestiż, szczególnie że KM szczególnie tramwajową zaniedbano i wielu ludziom nie uśmiecha się jeździć zdezelowanym, brudnym, popisanym tramwajem z jakimś pijakiem lub kimś cuchnącym na pokładzie... stąd te potoki są mniejsze i dopasowanie oferty trudniejsze, bo przyciągnięcie ludzi do KM w tym regionie to trudne zadanie, szczególnie jak tworzy taki (przepraszam) burdel przy okazji każdego remontu.
_________________
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 8.10.2008, 5:29 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
Ludw_K napisał(a): Taki przebieg tych linii był chyba wynikiem likwidacji ruchu przez bytomski rynek ( mimo, że jeszcze przez pewien czas przejeżdżały tam jakieś tramwaje przy zjazdach i/lub wyjazdach ).
Z tego, co do tej pory wiadomo wynika, że nawet dość długi czas, bo praktycznie aż do likwidacji Rozbarku jako zajezdni tramwajowej. Tyle, że w 1957 roku uniemożliwiono zawracanie na rynku, co więcej, wszystko wskazuje na to, że na odcinku od Pokoju do Witczaka nie istniała żadna mijanka.
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 8.10.2008, 7:25 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Penny napisał(a): lgor napisał(a): Nic dziwnego ze pierwotną 8 zlikwidowano jak ona tylko po kopalniach jeździła. Nie skierowano jej oferty do innej grupy ludzi. A co lub kogo masz konkretnie na myśli? Pamiętaj, że wtedy (jak i z resztą kilkanaście lat temu) były zupełnie inne czasy. Było dziesięciokrotnie mniej samochodów, nie było centrum handlowych, było więcej hut i kopalń - więc zdecydowanie mniejszym kłopotem było dopasowanie oferty. Komunikacja miejska była właściwie "monopolistą" przy tak małej ilości samochodów.
Ale Igor ma rację- w latach 70.-80. juz na tej linii trzeba było podjąć dość nieciekawą decyzję- czy utrzymać tramwaj do Bazyliki, który spełniał potrzeby tak w połowie, czy uruchomić linię autobusową dalej do Wieczorka, w częstotliwości podobnej- na rozbudowę tramwaju nie było kasy, w dodatku bezinwazyjnie byłoby to cięzko zrobić. Efekt jest podobny jak na 8 do Brzezin- tu lepszym połączeniem okazało się 114, a tam 185.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|