Teraz jest Cz 28.03.2024, 19:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1194 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 60  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 16.04.2007, 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
slavco napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Ik 280 napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Wcale nie byłby ekologiczny. Papier jest nośnikiem ekologicznym, podczas gdy plastikowa karta z mikroprocesorem będzie się rozkładać dziesiątki tysięcy lat :-P

Ale takich kart byłoby znacznie mniej...

Obawiam się, że obciążenie środowiska i tak byłoby znacznie większe. Policz to wszystko w tonach kadmu, ołowiu i innego polichlorowinylosyfu w kartach w porównaniu z "czystym" papierem.

A zapomniałeś doliczyć hologramy na biletach :P
Nie zapomniałem, tylko po prostu nie robiłem wyliczeń z zakresu obciążeń środowiska. I może nawet w końcowym rozrachunku by się okazało, że karty są lepsze, ale denerwują mnie slogany różnych arendżich, powtarzane jak mantra.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.04.2007, 8:44 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06
Posty: 2357
Lokalizacja:
Zabrze
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
A zapomniałeś doliczyć hologramy na biletach :P
Nie zapomniałem, tylko po prostu nie robiłem wyliczeń z zakresu obciążeń środowiska. I może nawet w końcowym rozrachunku by się okazało, że karty są lepsze, ale denerwują mnie slogany różnych arendżich, powtarzane jak mantra.

Mnie się też tak wydaje. Tak naprawdę ilość biletów papierowych wprowadzana do użytkowania jest olbrzymia i już sam fakt ich stosowania idzie w parze ze znacznym obciążeniem środowiska (pomijam niszczenie drzew - sama produkcja nie obywa sie bez ingerencji w środowisko naturalne). Odpowiednio przygotowana produkcja kart zdecydowanie (mam taką nadzieję) zmniejszy ilość odpadów. Trzeba jednak zwrócić uwagę również na okres przejściowy - równoległe stosowanie kart i dużej liczby biletów w początkowej fazie procesu musi trwać jak najkrócej. Dokładna analiza przed wprowadzeniem plastików powinna zawierać wyliczenia i prognozy dotyczące również środowiska naturalnego. Chciałbym się mylić, ale wydaje mi się, że pomimo wielu zmian proekologicznych ktoś po prostu zapomni o takim czymś :(
ps. oczywiście mówimy tu o zdroworozsądkowym podejściu, które zakłada dokładne i wszechstronne analizy oraz dobrze zaplanowany, zorganizowany i zarządzany proces wymiany papier - plastik.

_________________
Please do not feed the Trolls / Prosimy nie karmić Trolli


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 6.05.2007, 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
slavco napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
A zapomniałeś doliczyć hologramy na biletach :P
Nie zapomniałem, tylko po prostu nie robiłem wyliczeń z zakresu obciążeń środowiska. I może nawet w końcowym rozrachunku by się okazało, że karty są lepsze, ale denerwują mnie slogany różnych arendżich, powtarzane jak mantra.

Mnie się też tak wydaje. Tak naprawdę ilość biletów papierowych wprowadzana do użytkowania jest olbrzymia i już sam fakt ich stosowania idzie w parze ze znacznym obciążeniem środowiska (pomijam niszczenie drzew - sama produkcja nie obywa sie bez ingerencji w środowisko naturalne). Odpowiednio przygotowana produkcja kart zdecydowanie (mam taką nadzieję) zmniejszy ilość odpadów.


Nadzieja nadzieją - wolałbym mieć (nie obraź sięi nie traktuj tego jako osobistego przytyku) rzeczowe analizy prowadzone przez fachowców od środowiska a nie nadzieje jakiegoś MKMa.

slavco napisał(a):
Trzeba jednak zwrócić uwagę również na okres przejściowy - równoległe stosowanie kart i dużej liczby biletów w początkowej fazie procesu musi trwać jak najkrócej. Dokładna analiza przed wprowadzeniem plastików powinna zawierać wyliczenia i prognozy dotyczące również środowiska naturalnego. Chciałbym się mylić, ale wydaje mi się, że pomimo wielu zmian proekologicznych ktoś po prostu zapomni o takim czymś :(
ps. oczywiście mówimy tu o zdroworozsądkowym podejściu, które zakłada dokładne i wszechstronne analizy oraz dobrze zaplanowany, zorganizowany i zarządzany proces wymiany papier - plastik.


Proces na pewno nie będzie zdroworozsądkowy :-/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 7.05.2007, 12:16 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06
Posty: 2357
Lokalizacja:
Zabrze
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
A zapomniałeś doliczyć hologramy na biletach :P
Nie zapomniałem, tylko po prostu nie robiłem wyliczeń z zakresu obciążeń środowiska. I może nawet w końcowym rozrachunku by się okazało, że karty są lepsze, ale denerwują mnie slogany różnych arendżich, powtarzane jak mantra.

Mnie się też tak wydaje. Tak naprawdę ilość biletów papierowych wprowadzana do użytkowania jest olbrzymia i już sam fakt ich stosowania idzie w parze ze znacznym obciążeniem środowiska (pomijam niszczenie drzew - sama produkcja nie obywa sie bez ingerencji w środowisko naturalne). Odpowiednio przygotowana produkcja kart zdecydowanie (mam taką nadzieję) zmniejszy ilość odpadów.

Nadzieja nadzieją - wolałbym mieć (nie obraź sięi nie traktuj tego jako osobistego przytyku) rzeczowe analizy prowadzone przez fachowców od środowiska a nie nadzieje jakiegoś MKMa.

Nie obrażam się. Wręcz przeciwnie - też chciałbym uwidzieć takie rzeczowe analizy. Sam się za taką nie zabiorę, bo obecnie w tym zakresie nie siedzę :P
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
ps. oczywiście mówimy tu o zdroworozsądkowym podejściu, które zakłada dokładne i wszechstronne analizy oraz dobrze zaplanowany, zorganizowany i zarządzany proces wymiany papier - plastik.

Proces na pewno nie będzie zdroworozsądkowy :-/

... wiem :-/

_________________
Please do not feed the Trolls / Prosimy nie karmić Trolli


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 7.05.2007, 17:50 

Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 13:14
Posty: 1595
Ik 280 napisał(a):
A w głównych punktach przesiadkowych umieścić automaty doładowujące.
Taki system byłby moim zdaniem ekologiczny- brak biletów papierkowych = ochrona lasów :),

Ja mam 1780 biletów uzbieranych to by było moze jeszcze takie małe drzewko :P, a tak się zmarnowało :(


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 18.05.2007, 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Przemo napisał(a):
Ik 280 napisał(a):
A w głównych punktach przesiadkowych umieścić automaty doładowujące.
Taki system byłby moim zdaniem ekologiczny- brak biletów papierkowych = ochrona lasów :),

Ja mam 1780 biletów uzbieranych to by było moze jeszcze takie małe drzewko :P, a tak się zmarnowało :(


Pomyśl, ile polichloroetylenu poszło na jeden plastik :-P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 18.05.2007, 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
slavco napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
A zapomniałeś doliczyć hologramy na biletach :P
Nie zapomniałem, tylko po prostu nie robiłem wyliczeń z zakresu obciążeń środowiska. I może nawet w końcowym rozrachunku by się okazało, że karty są lepsze, ale denerwują mnie slogany różnych arendżich, powtarzane jak mantra.

Mnie się też tak wydaje. Tak naprawdę ilość biletów papierowych wprowadzana do użytkowania jest olbrzymia i już sam fakt ich stosowania idzie w parze ze znacznym obciążeniem środowiska (pomijam niszczenie drzew - sama produkcja nie obywa sie bez ingerencji w środowisko naturalne). Odpowiednio przygotowana produkcja kart zdecydowanie (mam taką nadzieję) zmniejszy ilość odpadów.

Nadzieja nadzieją - wolałbym mieć (nie obraź sięi nie traktuj tego jako osobistego przytyku) rzeczowe analizy prowadzone przez fachowców od środowiska a nie nadzieje jakiegoś MKMa.

Nie obrażam się. Wręcz przeciwnie - też chciałbym uwidzieć takie rzeczowe analizy. Sam się za taką nie zabiorę, bo obecnie w tym zakresie nie siedzę :P
Spoko, gdybyś się na cokolwiek w miarę w temacie natknął, to daj zincum. Ja w ogóle czasem mam takie dziwne prośrodowiskowe pytania typu czy bardziej ekologiczne są elektryczne suszarki do rąk czy dozowniki papierowych ręczników (wiem, sorry za OT).
slavco napisał(a):



YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
ps. oczywiście mówimy tu o zdroworozsądkowym podejściu, które zakłada dokładne i wszechstronne analizy oraz dobrze zaplanowany, zorganizowany i zarządzany proces wymiany papier - plastik.

Proces na pewno nie będzie zdroworozsądkowy :-/

... wiem :-/
Łączę się w bólu...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 29.06.2007, 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Takie info:

Cytuj:
Ogłoszenie z dnia 2007-06-28

Katowice: Projekt Śląskiej Karty Usług Publicznych, której głównym elementem jest Elektroniczny System Wspomagania Zarządzania Transportem Publicznym w Aglomeracji Katowickiej (ŚKUP)

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przygotowanie, w wymienionych dalej etapach, projektu technicznego (dokumentacji projektowej) wraz z kosztorysem Śląskiej Karty Usług Publicznych (dalej nazywanej w skrócie ŚKUP), której głównym elementem jest Elektroniczny System Wspomagania Zarządzania Transportem Publicznym w Aglomeracji Katowickiej (dalej nazywany w skrócie ESWZTP) oraz studium wykonalności i sporządzenie wniosku koniecznego do wystąpienia o środki unijne z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013, a także przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia na realizację i wdrożenie ŚKUP wraz z ESWZTP.

Wykonawca powinien przygotować także harmonogram i opis wdrażania ŚKUP i ESWZTP, w tym uruchomienia wersji testowej, uwzględniając warunki organizacyjno-prawne Zamawiającego, Województwa Śląskiego, innych jednostek samorządowych oraz warunki techniczno-organizacyjne przewoźników związanych z Zamawiającym i Województwem Śląskim, zwłaszcza umowami zawartymi na czas określony. W przypadku ESWZTP powinny być uwzględnione etapy eliminacji biletu papierowego (przy zapewnieniu dostępności biletów jednorazowych dla okazjonalnych pasażerów), zaprojektowanie sieci dystrybucji kart, punktów doładowania kart, personalizacji i Punktów Obsługi Pasażera kodujących ulgi i karty bezpłatnego przejazdu oraz powinny zostać określone zasady formalnoprawne dostosowania pojazdów przewoźnika do współpracy z Systemem. Należy rozwiązać problem ewentualnej kaucji za kartę oraz zawrzeć założenia kampanii informacyjno-reklamowej wspomagającej wdrażanie ESWZTP oraz ŚKUP.

ŚKUP powinna realizować następujące funkcje: karta identyfikacyjna mieszkańca, karta parkingowa, karta dostępowa usług publicznych, karta płatnicza danin publicznych oraz umożliwiać w przyszłości wdrożenie podpisu elektronicznego niekwalifikowanego i kwalifikowanego oraz funkcji karty bankomatowej.

Wykonawcy przekazuje się Koncepcję techniczno-funkcjonalną Śląskiej Karty Usług Publicznych, opracowaną na zlecenie Śląskiego Związku Gmin i Powiatów, która stanowi materiał informacyjny do wykorzystania.

Natomiast Elektroniczny System Wspomagania Zarządzania Transportem Publicznym w Aglomeracji Katowickiej w ramach ŚKUP powinien obejmować następujące podsystemy KZK GOP oraz pociągów PKP PR realizujących zadania przewozowe na zlecenie Województwa Śląskiego:
- identyfikację potoków pasażerskich, m.in. w celu określenia liczby pasażerów podróżujących pomiędzy poszczególnymi przystankami;
- pobieranie opłat za przejazd (bilet elektroniczny);
- lokalizację i kontrolę pojazdów realizujących zadania przewozowe na zlecenie Zamawiającego, w tym m.in. z funkcją automatycznego wychwytywania odchyleń od rozkładów jazdy;
- dynamiczną informację przystankową o ewentualnych odchyleniach w realizacji rozkładu jazdy oraz informację wewnątrzpojazdową.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.02.2009, 20:36 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
Hip hip hura... KZK GOP sobie nie radzi z wprowadzeniem tej karty. I poczekamy na wspólny bilet 4 lata. Brawa!

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3506 ... _lata.html

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.02.2009, 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
adas napisał(a):
Hip hip hura... KZK GOP sobie nie radzi z wprowadzeniem tej karty. I poczekamy na wspólny bilet 4 lata.


Proszę bynajmniej jednak nie mylić karty (nośnika płatności) z wspólnym biletem (czyli de facto głównie systemem rozliczeń). To dwie różne sprawy i o ile rzeczywiście dobrze przygotowana elektronika znacznie ułatwia - w określonych warunkach - zabawę pt. wspólny bilet, o tyle faktyczne jego wprowadzenie lub niewprowadzenie wcale nie jest związane z elektroniką, lecz z brakiem chęci, pomysłów, woli i kompetencji. W Zagłębiu Ruhry jakoś da się zrobić bilet wspólny, mimo braku kart chipowych...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.02.2009, 21:37 

Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58
Posty: 981
Lokalizacja:
Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
Ja tak troszkę ironicznie tego posta napisałem... I wiem, że karta nie jest wcale potrzebna do wspólnego biletu.

A jak ktoś chce to tutaj może wysłać mejla w tej sprawie.

_________________
Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl


Ostatnio edytowano Cz 19.02.2009, 10:36 przez adas, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.02.2009, 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
adas napisał(a):
Ja tak troszkę ironicznie tego posta napisałem... I wiem, że karta nie jest wcale potrzebna do wspólnego biletu.

A jak ktoś chce to tutaj może wysłać mejla w tej sprawie.

Ja bym jednka radził w tego typu mailach nie użwyac słów potocznych, typu "serio"...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.02.2009, 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
YoMaHa napisał(a):
W Zagłębiu Ruhry jakoś da się zrobić bilet wspólny, mimo braku kart chipowych...


:-) zdaje się w tym samym Zagłębiu da się też zrobić wspólny bilet KM z teatrem, mimo, że obie działalności są podległe innemu urzędowi, a i mają całkowicie inny system informatyczny do rozliczeń ;-).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.02.2009, 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 12:22
Posty: 826
Lokalizacja:
Katowice
Właśnie, dlaczego ta karta ma od razu uwzględniać wszystkie teatry, kina, sklepy odzieżowe, hipermarkety, fryzjerów, manicurzystki, taksówki, stacje benzynowe, biura podróży, sprawy urzędowe, płacenie rachunków i 1100 innych ludzi w kolejce? Nawet nie wspomnę o Jaworznie...

_________________
A4<-te linie to zęby Frankiewicza które zjadły tramwaj (c) Gliwice Kościuszki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.02.2009, 22:50 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
zonque napisał(a):
Właśnie, dlaczego ta karta ma od razu uwzględniać wszystkie teatry, kina, sklepy odzieżowe, hipermarkety, fryzjerów, manicurzystki, taksówki, stacje benzynowe, biura podróży, sprawy urzędowe, płacenie rachunków i 1100 innych ludzi w kolejce? Nawet nie wspomnę o Jaworznie...


W _każdym_ mieście wprowadzającym e-bilet KM mówi się, że karta będzie od wszystkiego i nigdzie to nie funkcjonuje. A transport miejski w GOP ma dziesiątki tysięcy innych ważniejszych problemów niż to, czy jednym plastikiem można będzie zapłacić za bilet na autobus i za wejście do teatru. Ale przecież nie od dziś wiadomo, że Urbańczyk i spółka żyją we własnym świecie, z idealną komunikacją, w którym można się zabierać za takie bajery, bo cała reszta już lepsza być nie może.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.02.2009, 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
W _każdym_ mieście wprowadzającym e-bilet KM mówi się, że karta będzie od wszystkiego i nigdzie to nie funkcjonuje.


Nie funkcjonuje z podstawowej przyczyny- bo np. w mieście X w roku 1995 uruchomiono parkometry w obsłudze strefy płatnego parkowania. Naprodukowano kart parkingowych lub zrobiono automaty na monety i nagle gdy chciano zrobić jakąś Kartę Miejską to miasto miało wybór- albo przerabiamy wszystkie parkometry w mieście na kompatybilne z kartą (wydatek ogromny), albo Karta będzie tylko biletem.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 18.02.2009, 23:00 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
Nie funkcjonuje z podstawowej przyczyny (...)


Nie tylko dlatego, przede wszystkim dlatego, że hasła o "karcie miejskiej do wszystkiego" to jest medialny bełkot, a nie konkretny projekt.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 19.02.2009, 8:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Nie tylko dlatego, przede wszystkim dlatego, że hasła o "karcie miejskiej do wszystkiego" to jest medialny bełkot, a nie konkretny projekt.


Jedna strona medalu to jest taka, że efekciarstwo ma się bardzo dobrze w naszych samorządach (Wrocław to powinien za to wręcz medal dostać), ale druga jest też taka, że trudno mówić o sensownym projekcie mając na uwadze to, że w trakcie jego kwotowania w ogóle nie wzięto pod uwagę np. wspomnianego przeze mnie wydatku. A i kolejność powinna być nieco inna- najpierw powiązanie systemów opłat a potem karta...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 19.02.2009, 10:09 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
A i kolejność powinna być nieco inna- najpierw powiązanie systemów opłat a potem karta...


Kolejność powinna być taka: najpierw odpowiedni poziom jakości usług w transporcie (i realizowanie podstawowych postulatów przewozowych), a potem dopiero zajmowanie się elektronicznymi gadżetami, itp.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 19.02.2009, 11:02 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06
Posty: 2357
Lokalizacja:
Zabrze
memphis napisał(a):
Daro85 napisał(a):
A i kolejność powinna być nieco inna- najpierw powiązanie systemów opłat a potem karta...

Kolejność powinna być taka: najpierw odpowiedni poziom jakości usług w transporcie (i realizowanie podstawowych postulatów przewozowych), a potem dopiero zajmowanie się elektronicznymi gadżetami, itp.
Ale tutaj wszystko musi być załatwiane od d*** strony, inaczej nie byłoby to interesujące i odmienne...
Nie bójmy się stwierdzić już teraz, że jak karta będzie miała być wprowadzona, to będzie ot tak - z dnia na dzień. Bez żadnych koniecznych zmian w poziomie jakości usług :/

_________________
Please do not feed the Trolls / Prosimy nie karmić Trolli


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1194 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 60  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności